millau bridge 

پل میلائو


پل میلائو (به فرانسوی: Le Viaduc de Millau) بلندترین پل جاده‌ای جهان به ارتفاع ۳۴۳ متر است که در بالای رودخانه تارن در جنوبفرانسه قرار دارد.[۱] این پل توسط میشل ویرلوژو (مهندس سازه) و نورمن فاستر (معمار) طراحی و در دسامبر سال ۲۰۰۴ توسط ژاک شیراک رئیس جمهور وقت فرانسه افتتاح شد.

مشخصات پل میلائو فرانسه:

  • طول : ۲۴۶۰ متر
  • ارتفاع بلندترین نقطه : ۳۴۲ متر
  • عرض : ۳۲ متر
  • عمق جاده :۲/۴ متر


Golden gate

پل گلدن گیت

     این پل معلق در سانفرانسیسکو قرار دارد که این شهر را به شمال ایالت کالیفرنیا وصل میکند و بر روی تنگه گلدن گیت ساخته شده است، ساخت این پل از سال 1933 شروع و در سال 1937 به پایان رسید و مورد بهره برداری قرار گرفت.

     ارتفاع این پل از سطح آب دریا 67 متر و دو برجی که در طول این پل ساخته شده اند 227متر ارتفاع دارند.

     رنگ این پل نارنجی متمایل به قرمز است که معروف به نارنجی بین الملل میباشد و دلیل انتخاب این رنگ هماهنگی با شرایط آب و هپایی و مه آلود آن منطقه می باشد.


Tower bridge

تاور بریج 

      به معنای پل برج نام یکی از مشهورترین سازه ها و پلهای لندن پایتخت انگلستان می باشدکه بر روی رود تیمز ساخته شده است، این پل که ساختنش از سال 1886 شروع و در سال 1894 به پایان رسید دارای معماری گوتیک می باشد و بخشی از مسیر جاده روی آن را میتوان در مواقع لزوم بالاکشید تا کشتی های بزرگ به راحتی از زیر آن عبور نمایند.

     طرح انتخابی پل از هورانس جونز بود و پنج پیمانکار و تقریبا 450 کارگر برای ساخت این پل 256 متری به خدمت گرفته شدند.

      گرفتن عکس و  فیلم از پل تاور بریج یکی از کارهای مورد علاقه توریست ها می باشد و در عین حال بازدید کنندگان می توانند وارد برج ها شوند، دو برج توسط گردشگاهی در قسمت بالا به یکدیگر متصل اند و نمای زیبا از شهر لندن را می توان مشاهده نمود.  

منبع: http://www.towerbridge.org.uk/about


Petronas

برجهای دوقلوی پتروناس

    از بلندترین آسمان خراشهای جهان هستند که در شهر کوالالامپور در کشور مالزی قرار دارند، تعداد طبقات هربرج 88 طبقه می باشد که با احتساب آنتن بالای برج ها 452 متر ارتفاع دارد.

   قابل ذکر است که جمعاً 78 آسانسور در این دوساختمان فعال هستند و در پایین به وسیله مرکز خرید سوریا این دو برج به هم مرتبط میشوند، همچنین پلی طبقات 41 و 42 این دو برج را به هم متصل می کند که ارتفاع این پل از سطح زمین 170متر و طول آن 56 متر می باشد. برجهای دوقلوی پتروناس بین سالهای 1998 تا 2004 رکورددار بلند ترین برج در جهان بوده اند، لازم به یادآوری است که ساخت این برج ها از سال 1993 الی 1996 به طول انجامید که معمار آن سزار پلی می باشد.

منبع: http://www.petronastwintowers.com.my


Marina bay

ترسناک ترین استخر در جهان


     این استخر در سنگاپور در بالای سه آسمانخراش قرار دارد، این استخر بالای طبقه 55ام است و نمای شهر به زیباترین حالت قابل مشاهده می باشد.

     طول این استخر 152 متر و همانطور که در عکسها مشاهده میکنید دارای لبه نمی باشد و اگر شما به کناره ها بروید به جای اینکه به پایین سقوط کنید به درون یک حوضچه می افتید که دور تا دور این استخر را فراگرفته است.

     این پارک توسط Moshe Sadie طراحی شده است. ورودی این پارک برای مسافران و توریست ها مجانی می باشد